Amma

Godmorgon på er allesammans!

Här sitter jag och väntar på att vi ska åka till Neo's bamsegympa som han tycker är jätte kul :D
Pappa Simon är inne i duschen, jag har precis tagit disken och Neo leker för fullt med sina bilar.

På tal om lite graviditet här, jag har blivit fruktansvärt törstig!
Det blev jag när jag väntade Neo med, och inte att tala om när jag ammade..
Jisses, kunde ju klunka litervis med vätska på en halv sekund, haha.

Jag hoppas att jag kan amma längre denna gången, kunde ju bara amma Neo i 2½ vecka, sedan fick jag rejäl kräksjuka och var så dålig att dom nästan tänkte lägga in mig, men min kära pappa for ner till apoteket och köpte vätske-ersättning och sånt som jag tillslut fick i mig och då fick jag fruktansvärd magkattar, men jag fick iallafall vätska vilket var viktigt då jag var riktigt dålig ett tag, låg bara i badet och skrek nästan.. hade så ont i magen :/ Och därefter rann liksom mjölken inte till, och Neo var redan då van vid flaskan och barn som får flaskan upptill bröstet väljer oftast, nu säger jag inte alltid, utan oftast flaskan efter ett tag för där kommer mjölken fortare sa min barnmorska, så Neo vägrade :( Men han gick upp fint så det är ju huvudsaken :D

Till er andra mammor, hur länge ammade ni och varför slutade ni om ni gjorde det tidigt?



kram/E


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0