Neo och Syster

Neo:
Han har lärt sig så många nya ord, varje dag kan han helt plötsligt säga något nytt!
Nu säger han även tre-ords-meningar, såsom "mamma mat nu" om han vill ha mat eller "Neo nana bil" om han vill sova i bilen när vi kör, haha så söttttt, man smälter ju nästan :D
Har även varit noga med att nu är det slut på att säga "vovve" och "kise" så nu säger han hund och katt :D
Han äter med gaffel istället för sked, och han är verkligen jätte duktig!!

Skrållan: (Syster kallas för skrållan i magen)
Har målat spjälsängen vit, tvättat och lagt i hennes påsklakan, spjälskydd och allt som tillhör ni vet. Neo går och studerar sängen och man ser verkligen hur fint han tycker det är, och hur spännande detta är för honom, han går fram till sängen och sedan fram till min mage och säger - Jiiiin, mamma! Och med Jiiiin menas då "Joline" såklart!

Vi har ett par namnförslag till ifall vi tycker att lilltösen inte passar i Joline, men Neo verkar ju tycka det är fint så man känner faktiskt att man inte vill ändra sig ändå :D hehe. Min mamma skämtade häromdagen "Ni kan ju inte byta namn nu när Neo lärt sig det;D" Hehe, och lite så känner vi med.

Men iallafall, ett par namnförslag som ska med till BB är:
Joline
Lilja
Vilja
Joanna
Jamelia
Ronja
Tindra
Jolie
Noelle
Alicia
Johnna
Annie

Och simon är ju för söt, när vi var på Ullared så tittade vi ju såklart på alla babykläder, men jag fick inte välja nåt i rött för då fick jag som svar "köp inte rött när det finns rosa!!" så han konstaterade att det ska bli en flickig flicka om man säger så ;D haha.

Vi satt även och diskuterade vad vi ska ha för vagn nu med, vi har varit så inne på syskonvagn hela tiden, men har nog ångrat oss nu. Neo är en duktig kille, och visst lär han inte stå på stå-brädan hela tiden, jag kommer få jaga honom emellanåt, men så är det ju med små barn! Så det lutar åt en enkel-vagn till syster, och stå-bräda för broshan:) han lär inte vilja sitta i vagnen nu i sommar heller, och till vintern är han så stor att han inte behöver sitta i vagn, och ska vi iväg på någon större utflykt så har vi ju hans nuvarande blå sulki, och jag kommer ju säkert ha med mig någon då, så det löser sig nog :)

MEN, vi har inte bestämt oss heeelt, utan håller utkik och stressar inte med vagn. Simon är ju hemma första veckan, 10 dagarna eller vad det nu blir så då tyckte vi att vi kan köpa vagn då tillsammans :)<3

Hörs!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0