Svaren!

Hur var din graviditet med Neo?
Min graviditet med Neo var väldigt bra enligt mig, fast jag kräkte ju nästan konstant i 4½ månad och det var riktigt kämpigt vissa dagar faktiskt men när det gått över så var graviditeten med honom nära nog perfekt, fram tills en vecka innan han föddes då jag fick lite förhöjt blodtryck som skrämde mig jätte mycket (rädd för havandeskapsförgiftning), men det blev inget mer än högt blodtryck då så det var skönt :) hade lite ont av foglossning sista månaden men det hör nog till när det är tungt som bara den.

Hur ska ni fira jul med din lilla familj?
Vi ska hem till Neo's mormor, morfar & morbror på morgonen för att äta julfrukost, sedan ska vi hälsa på min gammelmormor, därefter är det julmiddag hos min farmor & farfar, sedan åker vi hem till Neo's mormor, morfar & morbror igen för att äta julmat och dit kommer även då min mormor, morfar & min morbror.
(Om vi ska fira med Simon's familj det vet vi faktiskt inte, om dom frågar så kommer vi gärna men frågar dom inte så blir det som jag skrivit).

Har Neo en julkalender?
Ja, Neo har en chokladkalender med 'bilar' som han fått av sin mormor :)

Vill du och Simon Gifta er om några år eller så?
Ja, men det blir längre fram då båda har jobb eftersom vi vill ha ett stort dröm bröllop typ, (dock inte överdrivet) men man vill ju kunna bjuda alla sina nära och kära på god mat m.m, ha fina ringar och en dröm-klänning och det kostar ju.

Kommer ni flytta till större sen när bebisen kommit eller innan?
Det vet vi inte, vi kommer leta större men vi trivs bra här som vi bor nu, så tror att vi kommer bo kvar här när bebisen kommer och flytta till större efter hon/han tittat ut istället.

Ska ni kolla om det blir en pojke eller flicka?
Nej, vi tror inte att vi ska kolla könet denna gången, men vi vet ju inte om vi ångrar oss under rutin ultraljudet, men vi hoppas att vi håller oss denna gången. I vilket fall som, så kommer vi inte att berätta det i bloggen eller för någon nära heller, utan bara hålla det helt för oss själva som vi säger idag iallafall.

Villken är era bästa maträtter?
Min bästa maträtt är lax, potatis och gravlaxsås med dill och allt därtill, mums :)
Simon's bästa maträtt är grillat och stark mat :)

Villken mat gillar du bästa att laga?
Stek med potatis i ugnen och sås till med massa sallad, igentligen tycker jag nog om att göra all husmanskost faktiskt, tycker det är roligt med matlagning :)

Jobbar Simon fortfarande?
Jadå, Simon är fast anställd fast går fortfarande som lärling, så han blir nog inte av med det precis! :D

Hur kom det att ni planerade tvåan? :D
Vi tyckte helt enkelt att en till passade bra in nu när vi fått egen lägenhet, klarar oss ekonomiskt själva, och längtan har varit stor efter ett syskon till Neo, så jag blev gravid samma månad som vi flyttade, hihi :D Och vi har alltid velat ha ett syskon till Neo såklart, han kommer älska den i magen och helst ville ju vi ha 2-3år emellan dom små :)

Har ni några namn på barnet?
Vi har våra funderingar, på flicka har vi just nu Wilma. Sen tycker jag om Thea också!
Och på pojke är det lite svårare, Simon vill om de är en pojke att den ska heta Lorenzo, som jag inte alls tycker är fint, jag själv tycker om namnet Lucaz, så blir det en pojke så får vi väl komma på nåt annat eller komma överens om nåt av dessa. Har du något förslag? :)

Tänker ni ta reda på könet?
Vi vet faktiskt inte, men vi hoppas vi kan hålla oss och inte ta reda på det, även OM vi tar reda på det så kommer vi inte att gå ut med det i bloggen.

Var de planerat?
Ja, båda barnen var planerade, men dock så trodde vi inte att jag skulle bli gravid så fort vad gäller båda gångerna, men det är ju bara positivt enligt oss, lycka! :D

Får du möta mycket fördommar för att du är en "ung mamma" ?
Nej, jag får inte möta mycket fördommar för att jag är en ung mamma, folk i min omgivning är väldigt stöttande och folk blir ofta väldigt glada av att se oss tillsammans allihopa, och faktiskt så när vi sagt till folk vi inte känner som man råkat stöta på att vi är 17&18 och väntar bebbe två så har folk skinit upp och sagt "näämen grattis" men visst, det har väl hänt, men jag tar inte åt mig, men mer bra än dåligt har jag alltid fått höra iaf :)

Hoppas ni är nöjda med svaren, är det nåt mer ni undrar så bara fråga på.
NattNatt.

Kommentarer
Denise

Haha pepparkakashuset är taget från internet :p våra hus när vi gör dom ser mer eller mindre ut som en två åring gjort det ;) jag lyckas alltid ha sönder spritsen eller så :p haha erat där emot var kanon fint!!:)

2010-12-07 08:09:40
URL: http://deniselinder.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0