Dagis / Rösta?

Nu har jag äntligen hämtat hem Neo från dagis, han har inte tyckt om att äta Banan innan men nu sa personalen att han hade faktiskt ätit Banan idag :o tycker jag är bra för Banan är nyttigt! Fast Neo äter ju det mesta i fruktväg och även grönsaker och sallad med för den delen, hehe! På dagis hade det gått jätte bra dom här 3 timmarna, han hade lekt med alla barnen och när jag kom så var dom ute (som vanligt) eftersom dom går ut efter fruktstunden om det så är väder för det. =) Och idag är det riktigt fint väder, luften är väldigt kall men det är sol idag så den värmer rejält.

En sak jag tänkt på, jag har inte alls bra kondition men den kanske förbättras nu när Neo börjat dagis (?) haha, för jag cyklar ju med honom till dagis och det är en bit, sedan cyklar jag hem igen, och cyklar tillbaka för att hämta honom och så cyklar vi hem igen, så 4 rundor per dag blir det ju, det är en hel del! Men Neo älskar ju att åka där bak när jag cyklar.

Just nu sover han middag men när han vaknar så ska vi cykla ner till stan och handla, vi ska även köpa en film till Neo - Emil i Lönneberga! För den älskar han att kolla på när den är på tv:n, o det gör hela vår familj med :D hihi.

En sak till !
Jag får ju lov att rösta i år, eftersom jag är 18år nu.
Är det någon som kan förklara lite om partierna och grejer?
Jag kan absolut ingenting om detta, ingenting! haha, så kanske inte ska rösta?
Men om ni vill så förklara gärna lite om dom olika så jag fattar lite, haha :D


♥ I love you ♥

Kommentarer
SOFIAS

det är så det ska vara :) va söt neo är! :D

2010-08-31 12:17:12
URL: http://adayofmylifee.blogg.se/
Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Sv. haha ja de är nog bäst att köpa julklappar redan nu. Så att man kan mysa med familjen när de närmar sig jul. Istället för att ge sig ut i julhysterin! haha.



Angående röstandet!

Jag tycker att du ska läsa på mycket om alla olika partier. Och sedan välja den som är enligt dig bäst.

//kram, Mia

2010-08-31 13:06:43
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
I huvudet på en 19 årig mamma

tweenies heter pogrammet :)

2010-08-31 17:15:09
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig/
Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

Aaaaah :) höhö..

I min första graviditet så trodde min sambo att det var en flicka och jag trodde inget. Denna gång så trodde jag att det var en flicka och han en pojk :P haha..

Jag tog reda på bägge könen på pojkarna mot min sambos vilja, han fick ju gå ut ur rummet när jag tog reda på det, för att jag skulle iaf inte har sagt något men han valde att stanna kvar då fick ha skylla sig själv ^^,

Min läkare sa till mig att män har inget att säga om saken när det gäller att ta reda på könet ,det är kvinnan som bestämer det :)

2010-08-31 17:45:02
URL: http://mammah.webblogg.se/
sarah

Vinnaren till veckans blogg är utvald och är länkad på bloggen, blev det du eller inte? Kolla. :)

2010-08-31 17:45:42
URL: http://ssaraahandersson.blogg.se/
Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

Haha ja :D

Aaaah..var olika det sägs då :) I vissa län får man inte ens ta reda på könet av olika anledningar som tec vissa gör abort om det är "fel kön" :S

2010-08-31 21:01:15
URL: http://mammah.webblogg.se/
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ En mammas blogg

Var glad att din lille pojk gillar dagis :) Det gör inte Olli, han vill bara hem!!! Skitjobbigt.. Känns som att han inte passar in... Känns elakt att säga, men men..



Funderar på att sätta lappar på konsum osv... "Dagmamma sökes!"

2010-08-31 21:19:34
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
sarah

Jadu, det är inte lätt att veta om dem olika partierna det vet inte äns jag typ, men det som jag tkr verkar mest lockande är socialdemokraterna iaf, för det brukar alltid stå mellan dem och moderaterna och vem vill att dem ska fortsätta liksom? Dem har tagit hjälp med massa andra för att vara stor och få rätt själv. Men Sverigedemokraterna är också bra och jag tror det är vänsterpartiet som kommer gå ihop med socialdemokraterna därför bra att ha båda dem. Jag ska nog iaf rösta på socialdemokraterna, sen får jag se om jag skulle ändra mej, men står nog kvar vid min punkt. :)

2010-08-31 21:52:55
URL: http://ssaraahandersson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0