Vecka 34

Går in i v. 34 idag ( 33+0 )

Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.

_ _ _ _ _ _ _ _

Fick en någon fråga från en som heter Lisa, fråga mig inte om hon är sann eller om det bara är någon som fejkar sitt namn, jag tror inte på folk som bara skriver att den heter Lisa och frågar massa så kommer nog snart att sätta lås på min blogg och ge ut det till dom som jag vill ska läsa den bara! Så det så! (:

Men iaf....
När jag valde att behålla mitt barn? - Med en gång jag fick reda på att jag var gravid, fanns inget snack om abort eller något, vi pratade aldrig om det. Utan när strecken kom så log både jag och pojkvännen och var glada över att vi skulle bli föräldrar. Det var inte något snack om saken. Vi tog aldrig upp en abort, eftersom varken han eller jag skulle klara av det och båda anser att det är att faktiskt döda ett nytt liv som växer. Så det var inget snack om den saken! :)

Hur gammal jag kommer att vara när jag föder mitt barn ? - Bebisen är beräknad att komma den 21 februari och jag fyller 17 den 28 januari, så alltså 17år blir jag när vårt älskade barn kommer. Men man vet ju inte om det sätts igång innan, men som beräknat så är mitt svar 17år.


Hoppas dom svaren räcker annars får ni säga till igen (: ha de gött / E och Bebis <3

Graviditets vecka: 34

Kommentarer
Anonym

Läser ofta din blogg, e så nyfiken på vad som bor i din mage :) Vill gärna få fortsätta läsa om du sätter lösenord.. har inte någon blogg men på BDB heter jag HampussMamma



du kan väl maila lösenordet om du vill att jag ska få läsa : )

2009-01-03 20:28:23
jennie (ungmamma18)

Tack :)

2009-01-03 21:38:47
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0