VÄRMEN TILLBAKA

( Bilder kommer kanske ikväll, om jag har tid :)

Ja, oj vad varmt det har blivit nu igen.. jag tycker personligen att det är riktigt jobbigt med värmen, vakna helt svettig på natten fast att fönsterna är öppna, proppa i sig vatten osv.. men visst, man ska inte klaga för mycket, för det finns ju mycket roliga saker med det fina vädret med, men som jag sa, jag tycker att det är ganska så krävande med detta vädret, men det är ju min åsikt, vad tycker ni? vinter eller sommar?

Har ju beställt två saker till Simon, den ena kom igår och den andra idag, ska bli såå roligt att få ge han dom på lördag då vi ska fira honom :D hihi. Sedan har jag köpt lite andra saker med, sammanlagt blev det väääldigt dyrt.. men det förtjänar han :) Man ska ju trotts allt få något man tycker om, och jag tror han kommer tycka riktigt mycket om dessa sakerna, yes! På lördag kommer även mormor och morfar hit för att äta lax tillsammans med oss, jag frågade såklart Simon vad han ville ha när vi ska fira han och då blev det lax på menyn, det gillar vi :D hehe. Så han får många saker av mej och av Neo <3. Nog om det..

Idag ska vi hämta ut presenten till mormor från morfar, som vi beställt åt honom, ni vet - morfar & computer är inte alltid det lättaste men han börjar bli bättre på det nu, ni vet han fick ju en LAPTOP av min morbror, haha så där sitter han och övar xD haha, jag diggar min morfar! På tal om morbror, dom kommer ju hem på julen, ska bli skoj :) det är ju inte så ofta man träffar dom nu, eftersom han bor i Tjeckien, och jag längtar såå till Julafton, min bebis ska få massaaa med paket av tomten, och av mamma & pappa :D På julafton så får man lov att skämma bort sina barn, det är min åsikt! Eller vad säger ni? Det är ju trotts allt den dagen man längtar till som mest, när man är barn.. och även jag, som är 17år, heh, kanske fortfarande en gnutta barn? jag tror alla är lite barn i sig, förutom alla sura tanter och farbröder.. aja!

Imorgon blir det att fira min andra morbror som fyller 25år :) Han ska firas hemma hos mormor och morfar, ska bli trevligt och det bjuds på kyckling som är en av favoriterna hos mig, japp. På kvällen så ska familjen gå ner och fiska, ska bli mysigt. Jag älskar min familj, min lilla familj och vår stora familj <3!

Neo sover som en stock nu i sin vagn här jämte, lille killen.. eller liten och liten? kan ju diskuteras, han väger ju snart 8 Kilo skulle jag gissa på :) Ska till BVC på 6 månaders-kontroll den 20:e Augusti har jag för mig, ska bli spännande och se vad han väger och hur lång han är då! Är det någon från öppna förskolan som läser min blogg? isåfall, när öppnar det igen? Funderar på att gå dit lite när Simon börjat skolan för att kunna aktiveras lite, både för Neo och för mej :)) fast att jag inte gillat öppnaförskolan innan, tycker det är svårt med nya människor, men jag tror att jag måste försöka nu, för Neo's skull så måste jag kunna öppna mig lite mer för folk.. vilket jag har svårt för! Men vill man, så kan man! :)

På tal om en annan sak, Neo verkligen älskar Banan/Äpple yoghurt, och Päron/Äpple yoghurt, haha, gav han det till förmiddags-mål idag + att han fick gröt med självklart, och man hinner inte ta ut skeden ur munnen innan han gapar stort och har svalt = glupsk unge! haha, mamma & pappa älskar dig Neo, mer än något annat! <3 Just det, Neo börjar så smått försöka vända sig från rygg till mage, det ska nog snart gå :) hehe! Och nu är han så stor så man kan bära runt honom på höften, så det märks verkligen att han växer :D

Nu ska jag kolla lite annat på datan bl.a bloggar och lite så. Ni får ha en bra dag- solig dag! Kram på er :)
Daniel (Morbror) - tror du läser min blogg, men iaf, har inte ni någon blogg vi kan få läsa? Skulle vara kul :D

Kommentarer
Daniel

Hallå Erica, Jag har ingen blogg för tillfället, dock så sitter jag och skriver ganska mycket ändå, det äggs inte ut på nätet dock. Kan väl börja skriva lite om mitt lilla liv i Prag ifall det är någon som skulle vara intresserad av att läsa det. =)Ge (Pappa)Simon en stor kram från oss härnere, tyvärr så har vi ingen möjlighet att gratulera honom, men vi tänker mycket på er alla därhemma. Jasg tycker nog att du ska ta med dig den lilla och den stora familjen ner hit för att hälsa på. Vi kan ju alltid ta en sen kopp kaffe på Café Louvre. Hälsa alla där hemma. Puss och kram.

2009-08-06 12:53:12
Erika - Miliam & Miltons mamma <3

Det har öppnat igen. Öppnade nu i veckan har jag för mig :)

2009-08-06 21:50:04

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0