Puréer - tacksam för svar!

Nu är det söndag igen, tråkigt med söndagar.. Igår kom mormor och morfar hit, vi käkade lax, blev jätte gott! Imorgon fyller min älskade pojkvän år, så blir att göra frukost till honon och mysa med familjen :) Fast, det fick han ju igår med för att vi firade honom då ;) haha. Imorgon blir det även tårta, mumma :D som jag ska baka!

Lägger upp lite bilder senare tror jag, från igår :)

Idag - Vet inte vad vi ska göra, är hemma själva just nu, simon spelar Wii och jag sitter här och Neo sover så sött i sin vagn <3 När han vaknar så ska jag göra lite puréer till honom, han är nog hungrig när han vaknar :)

- Jo, jag har börjat göra egna puréer nu. Köpte potatis, majs & morot så det blir mycket puréer nu + tillägget upp till då självklart! Och sen köpte vi massa med frukt jag och simon, så till efterätt blir det fruktpuré :D hemma gjord mat är bäst, men nu har jag en fråga till dom föräldrar som gör puré själva - vad har ni i ? alltså, det står ju att man ska lägga i lite smör eller fett eller något läste jag, vad har ni i era puréer? skulle vara jätte tacksam för svar & om ni har något förslag på något roligt/gott att göra åt Neo? :)

Vädret är inte lika soligt idag, skönt om ni frågar mig! jag har lite ont av värmen alltså, mår illa osv ibland när solen står på.. men jag håller mig mest i skuggan :D haha götttans! det finns ju mycket roligt med det fina vädret också, ligga på stranden, busa i skuggan med Neo, bada.. grilla på kvällen, fiska.. ah, det är kul med sommaren :) MEN, själv längtar jag efter snö och julafton :p hehe.

Jag har börjat göra en bok till Neo eller OM Neo ska jag säga kanske.. En sån svart bok som man kan klistra in egna bilder och skriva i.. så jag köpte en silver penna, beställde hem ALLA bilder på magen från graviditeten och från förlossningen och BB, så nu har jag bara BB-bilderna kvar att klistra in, och skriva om. det blir skit fint och vi är jätte nöjda :D tänkte ta och fotta den så ni får se, ett bra förslag för andra föräldrar.. fast jag tror många gör såna här böcker :) hehe. Nu ska jag läsa lite bloggar och så. Ha en bra dag - molnig dag? :)



Kommentarer
Mikaela - ung mamma till Miliam

i mat och sånt ska man ha i lite extrafett, men inte i fruktpureér :) men de ska inte va överdrivet mkt fett, lite lagom, ta på känn så blir de nog bra :)

2009-08-09 09:43:49
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
mia - 16år och blivande tvåbarnsmamma!<3

Jag vet inte riktigt hur de kommer bli.

Vem Niklas kommer lyssna på, de får han själv avgöra.

Men jag tycker att man ska kunna ha frihet och välja själv hur man vill "forma" sitt liv, utan att ens föräldrar ska lägga sig i FÖR mycket.

Visst är det skönt att ha föräldrar som bryr sig, men det ska finnas en gräns oxså!

Vilket Niklas föräldrar inte har, för niklas vågar inte "lägga upp nån gräns".

Men när han blir 18år ska jag se till att de blir ordning och reda i familjen, och niklas flyttar ihop med oss.

Vill hans mamma försöka sabotera för oss, så varsegod, men jag kommer då gå till attack med värre grejer och då blir de ingen kul för nån!



//Föresten, boken du gör till Neo har jag oxså gjort till william.

Jag har dekorerat med massa fina stickers och andra fina saker, sedan lagt in bilder på honom och skrivit nån rad till varje bild.

(Det kallas scrapbooking, hehe).

Kram, Mia.

2009-08-09 10:35:33
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
jenny, - 17 år och gravid ♡

tack så mycket :)

bebben är beräknad till 5 december :)

2009-08-09 11:47:34
URL: http://ayotechnology.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0