NAPPAR

Vi har typ 1000 miljoner nappar, nej skoja, men ett antal har vi, men så håller Neo dom i handen då han vaknar och hittar nappen som ligger i sängen eller vagnen, och sedan slänger han dom så dom hamnar över allt i hela huset, haha, eller också lägger jag napparna på ett ställe och när han ska ha dom så har jag glömt, så ränner man runt i huset för att leta, och eftersom man har så många nappar så borde man ju hitta det överallt tycker man, men nejnej så är det ju inte :) haha, dessa nappar! Jag och Simon vill inte att Neo ska ha napp längre än till 1år och då säger folk till oss -"ah men joo, lycka till, så säger man bara" men faktum är att Neo har nästan aldrig napp, bara om han har ont och är riktigt ledsen eller trött och ska sova, han får bara den ibland när han ska sova. allstå, Neo har nästan aldrig napp sådär bara.. om han inte är supertrött så det blir som en liten lugnande tröst eller så. Och jag kan vara sträng med sådana saker, så nej han kommer inte få ha sin napp när han fyllt 1år, det vill vi inte! Och det är för hans egen skull, vi vill ju att han ska få fina tänder, det är därför :) Så det är för hans egen skull, och när jag vet att jag gör något för Neo's egen skull, då kan jag vara ganska sträng för att han ska få det bra, på det sättet :) Annars är jag ingen sträng mor :D hehe. Men vissa saker måste man vara sträng med, för barnens bästa, det anser jag <3 Sen ser det dumt ut med barn som springer runt med napp i munnen när dom är så gamla tycker jag, som över 1år.. Nej, det är verkligen vad jag tycker, men sen har ju andra en annan åsikt, och det har jag absolut ingenting emot :) Men det är så att alla får tycka vad dom vill, och jag vill inte att mina barn ska få fula tänder.. eller fula och fula, men "napptänder" punkt slut med den saken. Nu behöver inte folk ta illa upp om dom har barn som är över 1år med napp, för det är helt upp till var och en förälder hur dom anser om saker och ting. jag säger bara vad jag tycker, och det behöver inte vara rätt eller fel, det är bara min åsikt om nappar. puss & kram :*

Kommentarer
Anonym

man behöver inte få "napptänder" jag känner ingen som har det och har aldrig hört om någon som har det iaf :)

2009-08-06 19:49:25
Erika - Miliam & Miltons mamma <3

Jag ska snart sluta med napp till miliam, för att han inte ska få napp tänder. Det behöver ju inte vara så att dom får det, men det kan ju hända, och om det händer så är det ju synd.

2009-08-06 20:04:56
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0