Vecka 33

Gick in i vecka 33 i lördags !



Vecka 33

Kroppen: De sista två månaderna besöker du vanligtvis MVC varannan vecka, där mäter man bland annat barnets tillväxttakt. Vid den här tidpunkten är normalkurvan för symfys-fundusmåttet runt 31, men det är främst sin egen kurva man ska gå efter.

Barnet: Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. 3-4% förblir kvar i sätesställning.


( förlåt, har glömt uppdatera, har haft fullt upp med julen nu känns det som, men nu är jag back on track ;D ) hehe.
Ska även lägga ut några mag-bilder, så fort min älskling kan lägga in dom på datorn åt mig... jag lovar, jag tjatar på han, men han hittar inte sin laddare till kameran och det ena och det andra... arh! men snart så, hoppas jag iaf att han tar sig i kragen och fixar det, och de gör han säkert :) hehe.

Puss / E och Bebis <3

 

Graviditets vecka: 33


Kommentarer
emma

jag vill oxå ha bebis i magen :( ser såå himla mysigt ut, avensjuk som tusan:(. hoppas allting är bra med både dig och bebis:) <3

2008-12-30 15:38:05
URL: http://emmasvahn.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0