Neo 2år.

Neo gav ju sina nappar till tomten - vår duktiga pojke <3
Då var hans alltså 1år & 10 månader.
Imorgon är det 2 månader han varit utan napparna och han har inte bett en enda gång om dom eller frågat efter dom
, inte änns när min lilla kusin Elina kommer på besök (6 mån). Utan när han ser hennes napp så går han bara och ger henne den :) 
Känns verkligen jätte skönt att han är napp-fri, till sommaren tänkte vi börja pott-träna honom också!
Vi tränar ju med han nu också såklart, han får gå bar eller med kallingarna också sätter vi fram pottan och han sitter på den, men vi tänkte kämpa med den saken framåt sommaren då han kan gå lite mer bar och är runt 2år & några månader då när sommaren börjar :)

Han pratar mer och mer, fast helst inte när det är för mycket folk med, han kanske är lite blyg vår kille?
Inte konstigt isåfall, varken jag eller simon var så prat-glada när vi var i hans ålder, och simon säger väl inte för mycket nu heller, jag är väl däremot bra på att prata när jag väl kommer på vad jag ska prata om? haha.
Alla är vi olika, tur är det får man säga :D

Han älskar bilar, moppar, lastbilar, traktorer, ja allt som har en motor som låter kan man väl snarare säga?
Han har precis fyllt 2år, väger runt 15kilo och är runt 89cm lång.

Den stora favoriten är morbror, alltså min lillebror :) 
Han har varit en stor favorit hos Neo ända sedan han kom till världen kan man säga :) hehe.
Sen är det mormor & morfar han tjatar om dagarna långa också, det är dom 3 som står honom närmst efter mig och simon då <3.

Han pratar och skrattar mycket i sömnen också, precis som fin far. HAHA det är ju bara såå härligt när dom börjar snacka i sömnen!

Han pussar och kramar och känner gärna på magen och plingar mer graviditets-halsbandet över magen när man säger bebis! Vilket är jätte gulligt! Inte för att han är så gammal att han förstår "det ligger en bebis i mammas mage" eller så, men säger man krama bebis-magen så går han gärna fram och gosar och petar på magen och lägger örat till haha söta unge <3  
Och jag kan säga att lillasyster svarar honom med en spark emellanåt också =)<3

Vår Neo är då en väldigt glad och lätt kille att ha och göra med, väldigt nöjd och nyfiken av sig!
Dock har alla sina dagar, även barn såklart! Även Neo, självklart!
Men i det stora hela så har vi en väääldigt positiv och glad, sprallig liten son!
Mamma,Pappa&Syster älskar dig Neo <3

Här har ni ett litet inlägg om Neo och hans framsteg just nu :) självklart finns det mycket mycket mer men skrivit en del iallafall. =)

kram!

Kommentarer
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ En mammas blogg

Så fint skrivet :)

2011-02-24 11:40:08
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0