Neo har feber :(

Igår var ju Neo hemma från dagis då jag såg att han var väldigt trött och sovit dåligt under natten pga täppt näsa. Inatt har han sovit lite bättre men ändå varit jätte täppt i näsan och tog tempen imorse så låg den på 37,6 så jag gav honom alvedon och en flaska saft, sedan tog jag tempen igen och då låg den på 37,2 hoppas han blir frisk snart min lille gosse! Ska snart gå och ge honom en glass och sätta honom framför en film - Emil i Lönneberga eller Pippi Långstrump =) hehe.

Kram

Kommentarer
Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Sv. Okej! Du verkar ha välldigt fina bilder, tagna med en kamera av kvalitè iallafall!.

Jag vill också ha en ny :P.



//kram, Mia

2010-09-08 09:44:03
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
Hanna o Elliot o Nelli

Jag vill bara uppmärksamma dig på att vara försiktig med alvedonen. 37,6 räknas inte ens som feber hos barn. Självklart om barnet är hängigt ska barnet ha alvedon, men jag tror ofta man överdoserar helt i onödan. Feber är kroppens sätt att göra sig av med virus så lite feber är inte farligt.

Jag brukar ge mina om de är påverkade eller om febern är närmare 39, annars brukar jag mest hålla koll så feber inte stiger och dom inte blir sämre och de brukar oftast gå till det bättre, utan alvedon.

Hoppas han slipper täppan snart!

2010-09-08 10:40:55
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Anonym

37,6 är ju ingen feber

2010-09-08 21:31:17

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0