Självständig morsa!

Ja, man måste lära sig att vara mer självständig än någonsin när man får barn!
Kommer ihåg när jag fick värkarna när jag väntade Neo, då sa jag till min mamma "snälla mamma, ring förlossningen" och mamma svarade "Nej Erica, du måste själv ringa dit!" Men självklart menade hon inget illa, utan hon menade på att nu måste jag bli självständig, för inom ett par timmar så skulle Neo födas och då blir det inte längre min mamma som måste ringa alla viktiga samtal, utan jag själv!

Mina föräldrar har lärt mig att vara självständig
, klara saker jag inte visste att jag kunde själv.
Tex. som att ringa alla 100 samtal, försäkringskassa, arbetsförmedling, daig, läkare, tandläkaren m.m...
Jag vågar gå på alla möten helt själv utan att hålla någon i handen eller ringa en vän som måste komma och hänga med, och det beror på att det måste man klara av när man har barn!
Sen förstår jag inte alla ord som dom säger och hit och dit med knepiga förklaringar och då ber jag dom förklara lite tydligare och tar självklart mina föräldrar till hjälp då det krisar! MEN, jag fixar det helt själv!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Igår var jag med på min mamma's jobb, Neo var på dagis då ju! :) och pappa simon mådde inte bra så det var första gången han var hemma sedan han började sitt jobb för 1½år sedan! Duktig pappa simon <3
Så Simon hämtade Neo på dagis och gissa om han blev jätte glad att BAPPA kom :D hahaha <3
sen hade Simon hand om Neo hela dagen nästan för jag och min kära mor åkte och handlade julklappar :D
Men innan vi åkte och handlade så hade Simon bakat scones igen och bjöd mig och mamma, snäll pojkvän <3 hihi.

Idag ska jag och Neo klippa oss :D Vi ska även passa lilla prinsessan till kusin, Elina fisen <3

Imorgon så kommer Simon's föräldrar till oss för att fira lite jul :)
och på Torsdag så ska vi till mina föräldrar på julmiddag <3
sen på Fredag är det julafton :D:D:D:D

Kommentarer
Mamma till Markus

Han går inte men med lite hjälp så går det :D.

Man tycker ju att man hör ord, men jag tror att det bara är vad jag vill höra hahaha.



När kommer nästa lilla bebis?

2010-12-21 10:58:55
URL: http://blommansblogg.blogg.se/
Emma

ja längtar :)

2010-12-21 11:03:34
URL: http://familjenperssonss.blogg.se/
Mamma till Markus

Ja det kommer gå fort nu.



Jasså då jag planerar att skaffa en till ;) haha.

Blir så sugen på en liten bebis till!!

2010-12-21 11:20:33
URL: http://blommansblogg.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0