DUKTIG NEO :D

Jaha, idag var det dagis mellan klockan 08.30-10.00 och idag skulle vi lämna barnen i en halvtimme själva med personalen så att dom vänjer sig, en del barn blev lite smått ledsna men inte nåt större, Neo bara vinkade på mig och såg lite förvirrad ut men fortsatte leka med cyklen. Sen satt vi där i personalrummet och snackade en massa, trevligt =) Precis innan vi kom tillbaka så hade Neo trillat lite från cyklen, dom sa att det gick bra men att han bara blev rädd så han var lite ledsen, men det gick bra så :) Imorgon ska vi också sitta en stund i personalrummet så barnen får vara lite längre på dagis själva tror jag, och vänja sig! Men Neo är verkligen jätte duktig på dagis, jag är en stolt mamma till honom vill jag lova er!!!! :D

Ikväll/eftermiddag kommer min mormor och morfar hit, dom ska hjälpa oss med en del saker och sedan äta här med =) Nu ligger Neo i sängen och ska sova middag efter att ha ätit mat, man ska ju försöka hålla dagis-tiderna! Neo äter runt halv 12 och därefter lägger han sig, så vi håller rutinerna, och det tyckte dagis var jätte bra :D Det finns ju dom som låter sina barn sova när som på dagen och somna när dom vill på kvällen, men det är viktigt för barn att ha rutiner, och i Neo's ålder ska dom ju faktiskt helst bara sova en gång per dag sa dagis-personalen och det gör ju Neo, så funkar skit bra. :) Sen somnar Neo 19.00 på kvällen och går upp 07.00 på morgonen, så rutiner, det har vi gott om och det är bra för barn ju! :D

Ska kila nu! Kramar.


Jag älskar dig Simon, så mycket <3<3<3<3<3<3<3
Känns så bra att vi fixat allt, och att vi har det bra nu!!!
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Kommentarer
Evelin

Vad bra att det går bra på dagis för honom :)



Vad bra då lägger jag till dej bland länkarna nu =)

2010-08-24 13:17:01
URL: http://storasysterevvis.blogg.se/
Denise~Mamma till Emilia <3

Jo det är ganska ofta han gör det tyvärr.. eller det har blivit mera nu under sommaren o så, o pga det har vi bråkat en hel del, för jag tycker det är fel, medans han inte tycker det.. vist självklart måste han få gå ut i bland osv, det nekar jag inte.. men ett tag så var det både fredag lördag måndag onsdag.. o sen så kostar det ju VARJE gång.. sen så tycker jag att han kan vara hemma med.. men nu sista tiden har han varit lite bättre, dock hoppas jag att det blir ännu bättre :)!

2010-08-24 15:05:16
URL: http://deniselinder.blogg.se/
Sara 17år, Mamma till Joline 1år & 7mån <3

Tack så mycket :) har du gjort halkbana? :)

2010-08-24 16:25:03
URL: http://saraelinmarie.blogg.se/
Denise~Mamma till Emilia <3

Nej precis.. eller kan kan jag ju.. men jag själv tycker att det fel att lämna bort barnen ofta bara för att man ska festa..vist nån gång i bland, men för ofta tycker jag är fel.. jag vet många som fått barn o innan bebisen är 1 månad så har dom redan varit ute o festat osv, skiter i o amma för att de ska kunna supa osv.. tycker det är så fel! sen har jag inget emot dom som lämnar bort då o då.. jag själv har bara lämnat bort henne en gång.. för att vi ska ha gått ut, annars har det bara varit när det varit tandläkare osv.

hehe joo jag är väldigt svartsjuk.. o det är jag jämnt tyvärr! o ännu värre nu när jag inte kan gå ut osv. eller vist jag kan! men tycker inte det är speciellt kul när alla super sig knöckafulla oså.. men men.. ja hoppas inerligt att det kommer bli bättre med, för det är sånna småsaker som tär på förhållandet tyvärr :( Kram :)

2010-08-24 16:36:53
URL: http://deniselinder.blogg.se/
Emelie, 18 år och mamma till Nellie

Jag har en fråga till föräldrar som har barn. Det handlar om sparande till barnen. Då får gärna svara i mitt inlägg på min blogg.



http://emloj.blogg.se/?tmp=25110356



Mvh Emelie

2010-08-25 11:10:26
URL: http://http://emloj.blogg.se
Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Sv. Haha ja klart han stannar utan att tveka. Men just denna söndagen blev inte alls som planerat.

Han hade nämnligen tänkt åka hem på söndag förmiddag för att gå på sin fotbollsträning, och sen hade han ingen större lust att ta med sina illa luktande fotbollskläder till skolan på måndagen. (Han hade med sig sina fotbollskläder i fredags när han kom, för han var och spelade match).



Men sen så ringde han till sin tränare och sa att han skulle skippa träningen på söndagen. Och sen så lämnade han sina fotbollskläder här hos mig i måndags så att jag skulle tvätta dom åt honom, haha.



Hoppas du förstog, de blev lite krångligt att berätta! haha.

//kram, Mia

2010-08-25 13:37:18
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ En mammas blogg

Oliver lägger sej oxå vid 7, helst lite innan o jag väcker honom mellan 7 o halv 8 när det är dagis. Fast jag har ju å andra sidan alltid lagt Olli vid 7 om kvällarna. Men sommaren sabbade det för då var det riktigt svårt att hålla tiden så pass.

2010-08-25 16:28:07
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0