Förlossning/ammning

Idag var vi inne på förlossningen för att kolla rundor och så, så man vet vart man ska och sådär när det är dags att åka in. Kändes jätte jätte skönt, jätte fin avdelning, jätte fina rum och det absolut finaste rummet var helt klart där dom har badkaret i, mysig belysning, massa gröna växter som jag älskar ;D haha. Sedan fick man göra sig en egen skiva hemma och ta med och lyssna på även när man badar och man kan ju ha lustgasen i badet också, så det tyckte jag var skönt att få se allting.

Sedan pratade vi om ammning i en hel timme :p Hoppas det kommer igång bra, för jag vill verkligen amma.
Förlåt för det jag skrev innan, var inte meningen:/ Det är sjklart att ammning är från person till person hur kroppen reagerar och med sår och sånt, förlåt... det var bara hur hon sa till mig, men inte vet hon hur man reagerar! Förlåt, jag är verkligen ledsen om jag sårade <3

_ _ _ _ _ _ _ _ _
BTW, my family's home tomorrow night :D yeah! Saknar dom som in i bombeeeen... (<3) My lovely family, yepp.
Ha de gött folks, nu ska jag kanske gå och göra en kopp te eller ngt, Älskpälsk är ute med moppen igen och ska fixa något med avgasröret :p

Om ni har några frågor så banga inte, jag svarar järna sålänge det är inom det "snälla området" så det inte är någon elak fråga, :) pussinuss / E och Bebbe <3

Graviditets vecka: 34

Kommentarer
Erika - mamma till miliam (snart 2 barnsmamma)

jag ammade inte fel ändå fick jag sår!

det du skrivit kändes verkligen som en pik mot mig,(om såriga bröstvårtor) av det jag sakt till dig! :/



Det är ju helt olika oxå från person till person om man har känsliga bröstvårtor! vissa får det o vissa får det inte..



2009-01-08 18:56:49
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/
emma

när jag först läste överskriften trodde jag du fått ditt lilla knyte:O. men tur att det kändes bra med avdelningen och så:)

din blogg blev super fin iaf:D <3

2009-01-08 19:10:54
URL: http://emmasvahn.blogg.se/
Erika - Miliams mamma

svar: asså det är lungt, men på det sättet du skrev innan så verkade det precis som om att det va menat om det jag berättat för dig om att jag fick sår o så.. men men det är lungt :P

2009-01-09 09:34:53
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/
Erika - Miliams mamma

asså det är lungt :D..

jag tyckte oxå det va konstigt det hon sakt, för det är mååånga som får sår.. o varför skulle det finnas salvor mot såriga tuttar, om det är pga att man ammar fel som man får sår.. då borde inte salvorna finnas, eftrsom lösningen isånnafall är att man ska amma rätt för att såren ska försvinna:P jaja, hon måste varit ute o cyklat lite, eller så har hon bara inte förstått riktigt vad du menat med sår :P

2009-01-09 13:09:33
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0