Svar på era frågor !

Amanda (har ingen blogg):
1. När planerar ni att skaffa eget boende?
2. Vad hade ni för andra namnförslag?
3. Ammar du Neo någonting?
4. Hur länge har du veat ha barn, eller hade du itne tänkt på det innan du blev gravid?
5. Hur bestämdes det att Neo skulle få Simons efternamn?
6. Får ni sova någonting om nätterna?
7. Hur lång var förlosningen?
8. Vad den jobbig? (min mamma födde min syster på 1 ½ timme efter första värken, så den var ju inte så särskilt jobbig) 9. Menar du allvar när du hotar med lås? (man vill ju fortsätta läsa :P)

Svar:
1. Vi planerar eget boenda om ca. ett halvår, då fyller jag 18år och jag och mina föräldrar har bestämt att då är det dags att flytta till sitt eget, eftersom vi har barn och familj nu, då är det helt klart dags att stå på egna ben.
2. Neo skulle hetat Milton, nästan hela tiden i magen. Men andra namnförslag vi hade var Colin & Milo. På tjejförslag hade vi Johnna, Nova, Novelia, Alexia eller Sally - Lite lättare med flicknamn, vi tyckte pojknamnen var svårare men när vi såg namnet Neo så hette han det redan i magen, två veckor innan han kom, och så blev det!
3. Nej, jag ammar inte Neo någonting nu längre.
4. Jag har alltid velat vara en ung mamma, så ja, visst fanns det i tankarna, men vi planerade ju också Neo, så ja visst tänkte vi båda två på det.
5. Neo har faktiskt mitt efternman :) Han heter sin pappas efternam som mellan-namn! Vi hade massa diskutioner om dessa efternamnen faktiskt, vi kom inte överränns om det alls faktiskt, förränns vi bestämde att han ska få heta mitt efternamn och simons efternamn som mellan-namn, då blev vi nöjda :) Så alltså har Neo sin mammas efternamn, varför finns det en anledning till faktiskt, men den lägger jag inte ut här!
6. Yes, vi sover hela nätter eftersom att vår son också gör det!
7. Förlossningen tog 10 timmar från första värken hemma
8. Nej, förlossningen var inte jobbig, eller alltså självklart var det jobbigt att ha så ont så man tror man dör, men förlossningen i sig flöt på precis som en normal-förlossning och allt gick framåt hela tiden, för mig kunde det inte bli bättre! de ska inte gå för fort heller, enligt mig!
9. Nej, jag vill verkligen inte sätta lås, men ibland gör folk mig väldigt irriterad med sina komentarer, men jag har ju er andra trevliga läsare, därför håller jag bloggen öppen för att ni är snälla och komenterar snälla saker :)

Nathalie:
när neo ska börja på dagis, vad har du tänkt att pyssla med då? :D <3

Svar:
Jag har tänkt att gå komvux, först och främst plugga upp mina betyg och sedan plugga vidare, men vad jag vill plugga vidare till har jag ingen aning om :O något förslag? :D<3 haha.

Jojs:
Förreste, tycker ni att han är mest lik dig, simon eller båda två:D ?

Svar:
Neo är lik mig :) Men han har självklart drag av sin pappa med, men flest folk säger att han är en kopia av mig, och ska jag vara ärlig, så håller jag med om att han är lik mig, om man ser bilder på mig sedan jag var liten. Men han har pappas ögonfärg och kommer nog att få pappas hårfärg. så han är lik båda två, på olika saker, men i ansiktet är han väldigt lik mig annars, - vad folk säger iaf! det är ju ganska svårt att se själv, men jag tycker jag ser båda två i honom. vad tycker du själv om du ser oss tre? :D haha

Therese:
1. var neo planerad?
2. Hur lång tid tog det innan du anade att du var gravid och gjorde ett test?
3. hur många barn vill du ha i framtiden?
4. en fråga till .... =) Hur ser en vanlig vardag ut för er? Berätta om hur en dag kan se ut

Svar:
1. Ja, Neo var planerad !
2. Jag anade att jag var gravid en vecka innan jag fick min mens, mådde illa, ont i magen, allmänt jätte trött. Testet gjorde jag på måndagen, skulle haft min mens på fredagen alltså 3 dagar efter beräknad mens.
3. jag vill ha 4-5 barn, men man vet ju aldrig hur många barn man kan få, men jag hoppas jag får en stor familj!
4. En vanlig dag för oss ser ut ungefär såhär:

Neo vaknar vid 7-8 och vill ha en flska välling, går ner och äter frukost, busar med lillprinsen, går ut en runda och Neo somnar en stund, kommer hem, sitter lite vid datan då Neo sover eller så tvättar vi (vilket är massa tvätt, hehe) Sedan äter Neo gröt och lite fruktpuré, eftermiddagen är Neo oftast vaken hela tiden, förutom en halv timme kanske, då vilar vi med oftast eller något annat, annars busar vi resten av eftermiddagen, umgås med familjen, åker och fikar hos folk ibland och ja, sen på kvällen somnar han runt 9 -tiden, vi har mysiga dagar tillsammans :)

Emma:
hur reagerade du först när du går + tecknet?:D

Svar:
Mitt hjärta slog volter, jag blev helt varm i heeela kroppen och helt snurrig, chockad, överlycklig.. jag satte mig på golvet på toaletten och la handen på magen och sa för mig själv "jag är lyckligast på denna jorden!" det var verkligen så, det där pluset på stickan gör en helt galet tokig, KÄRLEK <3

Hoppas ni är nöjda med svaren? :D
Fråga på om det är något ni undrar över.
Kram/
Mamma Erica :D

Kommentarer
nathalie

okej bra ju :D haha nej du, jag vet faktiskt inte :D , haha, men det är långt kvar så du har tid att tänka :d <3

2009-08-11 13:13:12
URL: http://jagochettlilamoln.blogspot.com
nathalie

jo absolut :) jag ska till oscar i morgon och kommer hem på lördag eller söndag, sen ska jag nog vara med honom igen på onsdagen och på torsdagen börjar skolan, men mellan söndag och onsdag, kan du någon gång då? :)

2009-08-11 13:34:30
URL: http://jagochettlilamoln.blogspot.com
nathalie

jadå :D det ska jag!

2009-08-11 13:48:15
URL: http://jagochettlilamoln.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0