Gravid och kläder...

....Kan vara en liten svår kombination ibland ( ;D ) haha

Det känns som att varenda klädesplagg jag tar på mig skaver eller sitter för hårt eller det ena och det andra, haha men det får man la tåla som gravid. Här gäller det att inte vara kräsen, har ju trotts allt några fina kläder som går på, så får nöja mig med det :P haha. Vaknade kl: 10,00 idag, gick upp och käkade lite frukost och kollade tv. Sedan pratade jag och mamma lite om vad vi gick igenom hos Bm igår om förlossning och sådär. Känns skönt att kunna prata med någon, inte för att jag är speciellt nervös men när man får veta nu massa om förlossningen så kommer det massa tankar om "ojdå, det är verkligen så det är..." så har jag inte riktigt tänkt innan, utan det har mer blivit "äh, det är långt kvar, det är inget att vara rädd för" men nu närmar det sig med stora steg, och det pirrar lite i magen, hehe :) men allt för bebisen såklart!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Idag ska jag hem till S och vara där hela kvällen. Men innan dess så ska jag och mamma hälsa på några gamla kompisar, ska bli trevligt, har inte sett dom på några år om man säger så... Nu ligger vår lilla sötis där inne i magen och trycker lite, haha så himla mysigt! Nu märks det att det börjar bli lite trångt där inne i livmodern, för nu känner man mer hur det kan komma en fot utpetandes på sidan, och jag börjar nästan grina varje gång och skriker "jag känner foten" och ibland när jag ligger i sängen så känns det väldigt tydligt och då tänker jag "tänk att jag känner foten på en liten liten människa som ligger inuti min kropp, den människan jag väntar på så underbart mycket, tänk att jag känner foten... på mitt&simons lilla barn där inne" :o det är verkligen helt sjukt underbart och jag börjar nästan böla bara jag känner den hicka, åh, älskade lilla barn, mamma längtar så otroligt efter dig! och det vill jag lova, det gör din pappa med :) på tal om namn nu, S frågade igår: "Vad har vi igentligen för namn på bebben nu" ? eftersom att jag har haft tusen namn så blev han väl lite förvirrad xD haha... jaja, men nu har vi ett flick & ett pojk -namn. Som nu får hålla i sig, nu är det bestämt! Men det ger vi inte ut förränns plutten är ute :p Nej nu ska jag ta och gå. Puss på alla / E och Bebisen <3

Graviditets vecka: 31


Kommentarer
Johanna

ahh fattar att det känns mycket längre när man bara går hemma och väntar, kan nog bli lite långtråkigt ;/ men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge sägs det, haah:D



haha ahh jag fattar vad du menar, och det är ju bättre att spara pengar till bebisen och så, och det är ju tanken som räknas (:

men det blir nog toppentoppen :D <3

2008-12-17 14:27:54
URL: http://diaryofanobody.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0